Fra papir-DM til digital markedsføring
Samme budsjett, 40 ganger høyere respons
Falck Redning
Samme budsjett, 40 ganger høyere respons
Falck Redning
Postal DM ga skremmende få svar og stadig lavere ROI; Falck byttet til MP i 2019. I strategifasen avdekket vi behov for et digitalt kommunikasjonskonsept som ville støtte kreative virkemidler egnet for å skape oppmerksomhet, engasjement og konverteringer.
Konsept
Performance
Film
Web
Med Falck Redder Dagen ga vi oppdragsgiver et konsept som fungerer like godt eksternt som internt. Konseptet flytter fokuset fra bil til mennesker; vi kjører bil for å få hverdagene skal gå opp - Falck løser problemene som oppstår når bilen ikke vil gå. Vi anbefalte en kombinasjon av some-filmer, annonser og nyhetsbrev for å lansere - og innarbeide - konseptet.
Filmen over blir fortsatt likt og delt gode 3 år etter at den ble publisert. Viral spredning har så langt gitt 3,6 mill visninger, det vil si nærmere ti ganger flere enn den spredningen Falck betalte for. Første digitale kampanje ga et resultat (kundevekst) som var 40 ganger høyere enn postal DM, med likt budsjett.