Kuttet 500 Millioner

Hvordan en målrettet digital kampanje påvirket nasjonal politikk

Industri Energi

Kundens utfordring.

Industri Energi stod overfor en tidskritisk og kompleks utfordring: å spre et viktig budskap om fremtiden for prosessindustrien og konsekvensene av kutt i CO2-kompensasjonsordningen. De måtte nå ut til en spesifikk målgruppe i industrien og påvirke politiske beslutningstakere på bare 20 dager. Med en 2,5 minutter lang animasjonsfilm som hovedverktøy i en verden hvor SoMe-innhold forbrukes i et raskt tempo, var nøkkelen å fange oppmerksomheten raskt og effektivt.

Løsning.

Media Performance utviklet en skreddersydd strategi som kombinerte kreativitet og presisjon. Vi benyttet domener fra relevante industribedrifter til å segmentere målgrupper på LinkedIn og brukte annonsegjenkallelse for å forhåndssegmentere og engasjere målgruppen. Videre fikk vi produsert 5 kortere versjoner av animasjonsvideoen, hver på 10-15 sekunder, med ulike tilnærminger for å virke som engasjerende teasere. Disse kortfilmene ledet målgruppen til landingssiden eller YouTube for å se hele videoen, og maksimerte dermed engasjement og spredning.

Resultat.

Kampanjen nådde bemerkelsesverdige høyder med 650.000 visninger, og genererte over 200 kommentarer. Denne digitale mobiliseringen sammen med et godt stykke arbeid fra Industri Energi resulterte i omfattende mediedekning i store aviser, og førte til at regjeringen reduserte det foreslåtte kuttet i CO2-kompensasjonen med en halv milliard kroner. Viktigere, regjeringen forpliktet seg til å stabilisere og sikre ordningen for fremtiden.

Kontakt media performance i dag

Ta kontakt og se hva du kan få til!

Bedriften/Virksomhetens navn
E-post
Melding
Takk for henvendelsen!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Andre arbeider.