
Postal DM ga skremmende få svar og stadig lavere ROI; Falck byttet til MP i 2019. I strategifasen avdekket vi behov for et digitalt kommunikasjonskonsept som ville støtte kreative virkemidler egnet for å skape oppmerksomhet, engasjement og konverteringer.
Med Falck Redder Dagen ga vi oppdragsgiver et konsept som fungerer like godt eksternt som internt. Konseptet flytter fokuset fra bil til mennesker; vi kjører bil for å få hverdagene til å gå opp - Falck løser problemene som oppstår når bilen ikke vil gå. Vi kombinerte some-filmer, annonser, nyhetsbrev og Google/SEO for å rekruttere nye medlemmer.
Filmen blir fortsatt likt og delt gode 3 år etter at den ble publisert. Viral spredning har så langt gitt 3,6 mill visninger, det vil si nærmere ti ganger flere enn den spredningen Falck betalte for. Første digitale kampanje ga et resultat (kundevekst) som var 40 ganger høyere enn postal DM, med likt budsjett.
Falck Redning
En god ingress her