LHL, som valgte MP etter en byråkonkurranse i 2020, ønsket å gå fra papirbasert til digital mf, og å engasjere/rekruttere nye og betydelig yngre enn eksisterende medlemsmasse.
I arbeidet med kommunikasjonsstrategien avdekket vi mangel av et reelt tilbud til en yngre målgruppe. Vi samlet og konseptualiserte foreningens forebyggende helsekompetanse i det nye og digitalvennlige konseptet Hjertekampen. Målgruppen var yngre med passiv livsstil eller “i dårlig form”, mennesker med forhøyet risiko for senere å utvikle alvorlig sykdom. Konseptet, som mottok økonomisk støtte fra Damm-stiftelsen, ble LHLs digitale storsatsning lansert på 14. februar 2021, Alle Hjerters Dag.
Nærmere 50.000 app-nedlastninger per dd hvor målte åpninger viser at cirka 80% er i ukentlig bruk. Medlemmer rekruttert direkte fra Hjertekampen er i snitt betydelig yngre enn eksisterende medlemsmasse. Innsamlede data anvendes til videre oppfølging og målrettet rekruttering iht GDPR. Hjertekampen genererer også medieoppslag/PR som bidrar til ny og økt oppmerksomhet om LHL som organisasjon og merkevare.
LHL
En god ingress her